Hemma

Så har man varit på Gala. Istället för Nobelfest valde vi att gå på Gala. Istället för en röd matta var det en blå matta, färgen på tidningen. Började med Champange-mingel och fotografering. Är inte vidare bra på det där att mingla och småprata. Speciellt inte när man inte känner så många där. Vad ska man egentligen säga till en ny bekantskap när man har i genomsnitt 2-3 minuter på sig. Det är som så att speed-dejta fast i detta fall ska man inte bli för personlig. Prata om snöovädret ute?? Men jag tycker vi klarade oss bra, när vi kände att vi gjort det vi kunde så tänkte vi smita in på toaletten en stund men i samma veva kom det en högtalarröst som sa att vi skulle gå vidare. Så vi klarade ju av att mingla precis den avsatta tiden! Efter det var det prisutdelning och dansunderhållning vilket var väldigt bra. Gillar att se på dans när det är live. Imponerande att man kan lära sig så många steg och att komma ihåg dem. Hade aldrig jag klarat.
Sen var det äntligen dags att äta, vi var ju redan hungriga när vi kom så maten kom i rättan tid. Vi åt trerätters under fem timmar varvat med lite tal. Gott var det så in i norden. Mumsigt med ren. Var blodigt stekt men så mört och gott att jag inte brydde mig. Inte dåligt kockat med tanke på att det var så många gäster. Kan ju lätt bli lite blasé då.
.
Som de småbarnsföräldrar vi är gick vi hem tidigt. Nog sent ändå om ni frågar mig. Så skönt att få sova ut imorgon och få en morgon för oss själva. Vill inte missa den chansen genom att vara trötta och sova för länge.
.
Undra om jag eller prinsessan Victoria hade trevligast ikväll. Måste googla vidare nu och se om hon var lika fin som mig ikväll..haha

Kommentarer
Postat av: Fritt!;)<3

Sv; Jag vet, fast hade inte så ont då så då tänkte jag att det säkert inte var nått så då for jag i alla fall fast när jag vaknade när jag hade sovit så då fick jag mer ont och nu kan jag knappt prata :/

2011-12-11 @ 21:25:02
URL: http://friitt.blogg.se/
Postat av: Johanna

D låter som en superkväll!:) tror säkert att Nils oxå hade d:)

2011-12-11 @ 21:30:38
URL: http://willewilliam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0