Smink och HårPanik

Ja nu är klockan allt för mycket igen, var absolut inte meningen idag. Hade tänkt komma i säng i bra tid för att slippa ha mörka ringar under ögonen. Men vad göra när jag börjar panika inför lördagen. Ska på Galafest då kuriren firar 150år. Klänning och skor har jag.
Problemet är mitt hår och smink. Brukar aldrig ha något större problem med hår då jag mestadels kör på säkra kort, men till klänningen jag ska ha funkar inte vad som helst. Är egentligen i behov av ett klipp, men det kommer inte hinnas med.
Frågan är alltså; uppsatt, lockigt eller platt. Jag blir GALEN. Jag är så ambivalent. Testade olika frisyrer idag och lät min sambo fota mig. Inget foto blev bra. Om det beror på håret eller om jag är obekväm framför kameran är svårt att avgöra.
Sen till nästa problem. Jag har tänkt ha röda läppar. Vilken i teorin skulle passa jättebra till klänningen och göra sig bra på en gala. Problemet är bara att jag inte brukar ha läppstift och känner mig som en clown med det på. Mina redan små läppar blir dessutom minimala med färg på. Har haft det på flera kvällar nu för att försöka vänja mig, för jag vill inte fega ur. Det skulle kännas som platt fall. Hela looken som jag tänkt ut blir bara blaha, som kaffe med mjölk fast utan kaffe. Ingen sting liksom. Så jag har inget val. Fast det är svårt att vänja sig. Ser bra ut på nära håll men längre ifrån...nej nej.
Jag är egentligen en tjej som går på fest med sotade ögon, då känner jag mig bekväm och festlig. Nu eftersom jag har röda läppar, måste jag ha diskret ögonmake. Börjar bli orolig att jag tagit mig vatten över huvudet.
.

Av alla bilder tagna idag, blev denna bäst. Kanske får gå med armarna över huvudet hela kvällen på lördag. Undra om det skulle funka?
.
Fick nyss veta att alla gäster ska fotas. Gissa om min ångest ökar. Det skulle kunna vara ok att gå på fest och känna sig halvnöjd. Då det ändå är lite dov belysning. Menar klänningen är ju fin i alla fall och ingen ser om en lock ligger lite fel. Men att bli dokumenterad med strålkastaren i ansiktet. Då måste alla slingor ligga perfekt och sminket på plats. Och viktigast av allt, man måste känna sig bekväm. För man blir aldrig snygg på kort om man inte känner sig bekväm. Kanske ska sova i läppstiftet så att jag vänjer mig.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hehe.. Kan tänka mig att du har panik..D ser väldigt bra ut iallafall:) i värsta fall får du ha armarna i uppåtläge;)

2011-12-09 @ 07:37:23
URL: http://willewilliam.blogg.se/
Postat av: Johanna K

Vicky, hittade din Blogg via johannas :) du kommer va snyggast på festen, superfint med rött läppstift!

2011-12-09 @ 09:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0