Fredagsmys

När det är fredag känns det direkt i kroppen att man vill äta god mat, glo på idol och umgås med familjen. Fredagar är som gjorda för en riktig familjeslappardag. Så då kan man tro att det är det vi gör ikväll. Käkar tacos och väntar på idol...men icket. Som vanligt är fredag den dagen man är tröttast. Trött efter jobb och ja jag då? Alla dagar är ju lika när man är mammaledig men ändå är jag trött på fredag. Konstigt det där.
Så idag orkade vi inte ens åka och köpa pizza. Vi stekte upp korven som fanns i kylen och kokade pasta. Så himla trist. Nu sitter jag här och känner att jag skulle vilja pyssla. Baka hårdbröd tex. men känner inte ork för något alls. Typiskt för oss.
Har surfat runt lite och tittat på recept och är så sugen på att testa olika nya rätter och ställa till med bjudningar. Har kännt så ett tag nu faktiskt men det blir inte så mycket av mina fantasier. Förutom igår då, då jag och Nils hade en mamma och babyträff. Sopplunch och lek på golvet var meoldin. Väldigt trevligt samtidigt som man märker att vår bebisare börjar bli stora. Lite mer livat nu för tiden. Barn som ramlar och gråter och mycket skratt. Högre ljudnivå. Haha man är inte riktigt van ännu men det är väl så här livet kommer se ut ett ta framöver. Kan bara tänka mig när alla barnen kan gå och springer runt och busar. Voj voj.
Nä nu ska jag ta tag i mig själv. Byta kanal från hockey till idol och kanske kanske jag ska sätta igång den där degen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0