Leka med bilar...

Idag är jag nästan stolt över mig själv. Jag har lekt med Nils på alla möjliga sätt, vilket jag annars är rätt kass på. Vi började dagen med att leka med en kompis i en lekpark, sen åkte vi hem för att äta lunch. Efter lunchen tog vi en liten vila och när vi steg upp ritade vi och efter det, hör och häpna; Gick vi in i Nils rum och byggde ett garage av hans lego som vi sen körde in och ut bilarna i. Det må jag säga det är stort av mig att leka med bilarna. Jag brukar skämmas för mig själv över hur dålig jag är på att leka med Nils och hans leksaker. Men nu tog jag tag i mig själv och gjorde det. Gissa om min lilla son var nöjd...

Annars så finns inte så mycket att förtälja. Jag börjar bli ruskigt less på att vara tjock på kvällarna. Längtar såå efter att få äta en god middag utan att vilja spy efteråt. Okej övermätt kan man lätt bli ändå men nu trycker det inte bara från maten utan även av en bebbefot som kommer här och där och sparkar så att man mår illa av mättnad. Sen alla dessa sammandragningar gör det inte bättre. Stackars liten bebis i magen, ständigt bli knådad där inne i magen. Och stackars liten (stor) mamma som får sina inälvor knådade och buffade på hela tiden.

Längtar även sååå efter att få springa, att få löpträna i eljusspåret, att få springa efter Nils runt huset och leka OS och efter att orka springa upp och nerför alla kullarna som Nils gör. Jag känner mig som världens tråkigaste mamma. Annars mår jag mycket bättre nu när jag fått ett gymkort igen och igår hade jag ett eget spinningpass och fick svettas ordentligt. Det gjorde min dag kan jag säga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0