När man inte kan sova...

Vad gör man när man inte kan sova? Det är så lätt att säga till andra att bara slappna av, att inte tänka på att klockan ringer klockan sex (i vårt fall Vällingdags) att försöka vila, till slut infinner sig sömnen. Det funkar inte för mig. Jag stiger oftast upp och gör något så att jag kanske blir trött till slut.
Jag har ofta svårt att sova, jag är helt enkelt en nattmänniska. Hur mycket jag än önskar och försöker vara en morgonmänniska. Jag blir så kreativ fram på småtimmarna. Huvudet exploderar av tankar.
Hade jag bott själv en natt som denna. Utan sambo och barn. Då hade jag storstädat (för det behövs). Jag hade satt på en bra skiva på högsta ljudnivå sjungt med och städat som aldrig förr. Kanske min sambo hade kunnat gå med på det, då det ändå är söndag imorgon och han gärna också har det städat, men en liten bebis mår nog inte så bra utav det. Det är nog lika bra att jag inte bor själv. Menar, det är nog lika bra att jag försöker sova på nätterna så att jag inte är så trött på dagarna
Nu när jag sitter här i natten hittade jag denna blogg som jag startat, kanske dags att damma av den.
Det syns att jag var några år yngre när jag skrev de förra inläggen. Sjukt ändå, att man känner så. Menar, just precis nu tror i alla fall jag att jag är som jag alltid kommer vara förutom ännu klokare. Men säkert om jag läser detta om några år kommer jag tycka att shit vad ung och dum jag verkade.
Bra saker att göra när man inte kan sova:
Läsa en bok.
Googla
Städa
Baka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0