Har vi den underbaraste babyn eller vad?

Alltså vår Lilla Nils är helt fantastisk. Igår var jag och min syster och mamma i bagarstugan och bakade mjukkaka och lite annat smått och gott hela dagen. Från 8 till 8. Nils satt i vagnen i princip hela dagen i undantag från några stunder i selen, lite lek och matstunder. Han satt nöjt och tittade på hela dagen. Kanske spelade det in att kusin F var med och Nils beundrar honom väldigt mycket så att titta på vad han gör är alltid roligt. Men ändå! Inget gråt och inget gnäll alls. Han lät oss baka och dona som vi ville. Eller främst mig då eftersom han är mitt ansvar. Det måste vara fasligt spännande att se andra baka. Idag ska jag försöka gottgöra honom en massa genom att leka med honom, vi ska bara laga middag först sen ska mamma ner på golvet och bygga med klossar.<br />


<br /><br />
Nå är bara så glad att vi har en sådan fin och nöjd son.
<br /><br />
Bakningen gick galant hur som helst och vi har fyllt våra frysar med bröd och bullar. Känns bra. Jag älskar att frysen full, slippa vakna på morgonen och inse att vi inte har någon mat hemma. Sen är det skönt att slippa köpa bröd med konserveringsämnen i och sen blir det mycket billigare och godare. Blir så himla less på smaken på köpt bröd jämt. Samma degiga smak. Även om det är mörkt bröd med fullkorn så brukar det vara degigt.<br />

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0