Hejdå Påsken för denna gång.

Vilken härlig påsk det varit. Vi har spenderat den utomhus och grillat en massa, vilket är precis som jag vill ha det. Nils har fått springa sig slut på skaren. Snubblat på alla ojämnheter och försökt klättra upp på alla snökullar vilket inte är så lätt med hans små ben, men jag tror han har haft superkul. Igår påskdagen var jag till och med less på mina friluftskläder som jag annars tycker är så bekväma och använder så ofta jag får tillfälle. Men efter en korvgrillning på Bälingeberget med syrran hoppade vi in i bastun för att sen kunna ta på oss rena fräscha kläder. Det var sååå skönt att endast klä sig i ett lager kläder. Det är väl ett bra betyg för påskhelgen. I det avseendet att man fått vara ute så mycket att mna nästan blir lite less.





Nu startar det liv som jag längtat efter så länge. Att Nils blivit i den åldern att man kan vara ute tillsammans i naturen. Ok han hade kunnat få bl nått år äldre men nu blir det bara roligare och roligare. Och snart har vi två stycken som kommer springa runt i snön medan vi grillar korv. Känns så himla bra! Det jag vill säga är, att hur mysigt det än är att vara ute, grilla, fiska eller köra skoter så är det så grymt mycket roligare med barn som är uppspelta och glada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0